Ga naar de inhoud

Oscar en Melina in actie

  • door

Dankbaar en blij zien we wat de Heer aan het doen is in onze omgeving.
Kortgeleden hadden we in Sabinopolis een doopdienst met 24 dopelingen: 1 uit Corrego Doce, 1 uit Euxenita en 22 uit Sabinopolis. Het was een heerlijk feest vol dankbaarheid voor wat de Here aan het doen is, ondanks de moeilijkheden die er soms zijn. We hebben ex-verslaafden gedoopt die door de Heer bevrijd werden. We doopten eveneens een vrouw en twee tieners uit een welgesteld gezin, en veel jongeren. God is bezig grote dingen te doen hier in de omgeving. Veel mensen komen tot bekering en daar prijzen we de Heer voor. Met de gemeentes gaat het ook goed. Wij zijn bezig alle gemeentes regelmatig te bezoeken, en we maken fijne diensten mee. In Senhora do Porto is een doorbraak. Het aantal gemeentebezoekers is al verdrievoudigd: de laatste keer waren er 80 volwassenen en 40 kinderen in de samenkomst! Er werden onlangs 4 mensen gedoopt. De voorgangers zijn enthousiast, zetten zich in voor Gods koninkrijk en hebben liefde en passie voor wat ze doen. In Sabinopolis hebben we 2 echtparengroepen, Daniel en Silene hebben de leiding over een groep en Melina en ik over de andere groep. In Sabinopolis functioneren wekelijks meerdere huisgroepen. Er is erg veel belangstelling voor en er komen in totaal circa 90 mensen bij elkaar. En dat zijn nog alleen maar de groepen van de gemeente in het centrum: ook de twee wijkgemeenten hebben door de week hun eigen activiteiten.
We hebben ons jaarlijkse jeugdkamp gehad met 180 jongeren uit verschillende gemeentes. Nathanael Flach was een van de sprekers. De jongeren keerden heel gemotiveerd en verdiept in hun geloof naar hun gemeentes terug. Twee jongens uit Corrego Doce besloten hun leven toe te wijden aan de dienst van de Heer en willen naar de bijbelschool. We zijn hier erg gelukkig, onze jongens hebben zich zonder veel moeite aangepast, ons huisje is gezellig, en we doen het werk met vreugde. Ik ben bezig met de laatste uren van mijn stage, de laatste loodjes van mijn scriptie, en ik hoop dit jaar af te studeren.

God zegene jullie allen. Een hartelijke groet van
Oscar en Melina

Foto: “Mijn vriendin wil de Heer Jezus aannemen.” Oscar bidt met de meisjes na een samenkomst. Het meisje met de grijze kleding kwam tot bekering…