Ga naar de inhoud

Braziliaanse Berichten – januari – 2020

  • door
Oscar en Melina

We doen het niet voor onszelf!
Het jaar 2020 is al enkele maanden onderweg. Dit jaar werkt de EZB al 52 jaar in Brazilië! Prijs de Heer!
Al die jaren zijn we verschillende keren benaderd op straat voor een praatje. Soms werden we aangesproken door een eenvoudige dorpsgenoot, en soms door een heel gestudeerde, maar heel vaak ging het over hetzelfde, namelijk over het zendingswerk dat door de jaren heen is gedaan en het resultaat hiervan. Het is makkelijk om op zulke momenten trots te zijn op wat mijn ouders hebben bereikt en op wat we op dit moment mogen doen als nieuw en mooi team. Het geeft een goed gevoel als mensen de resultaten zien die door hard werken zijn bereikt. Maar het mooiste is dat we onszelf zien als rijk gezegende getuigen van het werk van de Heer!
Ook in dit nieuwe jaar hebben we, naast alles wat we al doen, weer nieuwe uitdagingen op ons hart. We hebben visie om nieuwe plaatsen te bereiken met het Evangelie. Een van de nieuwe projecten die we samen met World Servants willen gaan doen, is een wijkcentrum in Guanhães bouwen. Van hier uit willen we als plaatselijke kerk mensen bereiken.
Ook is er een hulpvraag vanuit scholen in de omgeving. Ze hebben leerlingen die verslaafd zijn geraakt aan drugs, alcohol en vrije seks, en die geen toekomstperspectief meer hebben. In Rio Vermelho vangen we al tieners op, dankzij bijdragen uit zowel Nederland als uit lokale Braziliaanse gemeentes. We bidden dat we iemand mogen vinden, met een door God gegeven strategische visie, om nog veel meer tieners te bereiken en te helpen!
Er zijn hier in de dorpen nog zoveel noden, en er zijn nog zoveel gebieden waar we als zendeling tot zegen kunnen zijn, dat er nog heel veel mooie uitdagingen voor ons als kerk en zendingsorganisatie liggen te wachten op de juiste mensen en financiële middelen. Gelukkig mag ik weten: als onze wensen, inzet en behoeften in overeenstemming zijn met de wil van God, zal Hij een weg en middelen geven om te werken waar we het nog niet kunnen.
Ons verlangen en gebed is om door te gaan en een verschil te maken in de levens van Brazilianen. Om Gods liefde aan mensen te tonen en om te genieten dat God werkt in levens van mensen en dat Hij wordt verheerlijkt.
Daarom zijn we dankbaar voor u allen. Samen mogen we Gods liefde en zijn vernieuwende kracht laten zien. In gebed brengen we alle noden voor Hem, vragen om leiding en middelen om te werken, indien het naar Gods wil is.

Verbonden in Christus,

Oscar en Melina